Volumul de polite de asigurari de viata a scazut. Productivitatea agentilor a crescut
Categorie : Articole Asigurari | Data : 16-05-2013
Criza economica a afectat toate sectoarele economiei din Romania facandu-se simtita si in zona asigurarilor de viata. Daca aceste asigurari au cunoscut un avant in perioada 2008 – 2009, in ultimii ani volumul de vanzari a scazut. Cu toate acestea, asigurarile de viata inca se vand, chair daca asiguratorii sunt constienti ca nu toata lumea isi mai permite o asigurare de viata.
In 2012 s-a inregistrat o scadere cu aproximativ 50% pe numar de polite noi, conform estimarilor facute de Ovidiu Racoveanu, Membru in Directorat GENERALI Romania. Nici pentru 2013 predictiile nu sunt foarte pozitive, cand se asteapta un volum mai mic de vanzari decat in 2012 "deoarece s-a produs, la nivelul retelelor de vanzari, o scadere determinata de diminuarea numarului de recrutari", pe fondul costurilor si conditiilor de licentiere.
"Modelul de business pe care l-au promovat anterior multe dintre companii se baza pe ideea de a recruta mult, scopul fiind ca noii intrati sa aduca vanzari noi. Datorita modificarilor legislative si a costurilor de licentiere, modelul de vanzare a trebuit sa fie regandit", explica Ovidiu Racoveanu.
O alta problema in ceea ce priveste recrutarea de personal nu este neaparat disponibiltatea celor tineri de a invata cum sa castige bani din asigurari, ci promovabilitatea mica a examenului de Bacalaureat, adica neindeplinirea unei conditii obligatorii pentru examentul de licentiere.
Totusi, reprezentantul GENERALI atrage atentia ca, in prezent, este foarte dificil sa recrutezi, si nu pentru ca nu mai exista oameni dispusi sa invete si sa obtina bani din asigurari, ci pentru ca multi din noile generatii noi nu mai trec examenul de Bacalaureat - conditie obligatorie pentru examenul de licentiere.
"Pana acum nu ne puneam aceasta problema. Sunt niste efecte in lant: criza din domeniul educational afecteaza, evident, si zona asigurarilor. Cu toate acestea, suntem convinsi ca aceste etape sunt necesare pentru o profesionalizare reala a vanzarilor de asigurari de viata. In momentul de fata, numarul de agenti scade la toate companiile - cine spune altceva, dupa parerea mea, ori ii plateste pe acestia prin carte de munca si nu se uita la rezultate, ori nu spune intregul adevar", precizeaza Membrul Directorului GENERALI Romania.
Multi agenti de asigurare prefera sa vanda preponderant polite RCA si CASCO, din cauza ca politele non-life sunt mai standardizare si criteriul cel mai important in decizia de cumparare, este pretul.
Anul trecut 60% din venituri erau din asigurarile non-viata, dar in 2013 ponderea s-a schimbat la nivelul agentilor cu experineta mai mare, in favoarea asigurarilor de viata. Acest lucru a dus la cresterea productivitatii medie, care e mai buna decat in anii trecuti. Astfel s-a produs o selectie naturala, care a crescut o elita de vanzatori in cazul multor companii sau brokeri de asigurare.