Mai multa siguranta financiara pentru clientii Asiguratorilor
Categorie : Actualitate | Data : 25-11-2014
Datorita ultimelor reglementari ale Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), diferentele de prêt de pe piata asigurarilor de raspundere civila auto (RCA) s-au mai diminuat. Spre exemplu din datele culese de pe site-urile comparative de specialitate pentru un autoturism Seat Cordoba , condus de un sofer in varsta de 35 de ani din Bucuresti, cu permis auto din 2004, pretul in primavara era mai mult decat dublu pentru mai scumpa polita fata de cea mai ieftina , iar acum decalajul este de aproximativ 70%.
ASF a impus asiguratorilor noi praguri de solvabilitate si lichiditate , pentru a evita situatiile cand acestia nu mai puteau sa achite despagubirile datorita lipsei de lichiditati. Pentru a se conforma normelor , firmele care practicau tarife mai mici au ridicat nivelul acestora .
Toate aceste modificari contribuie la insanatosirea pietei de asigurari, dar acest lucru nu inseamna ca in continuare ca si clienti nu trebuie sa fim atenti atunci cand cumparam o polita RCA. In continuare exista in multe locuri in special din marile orase , afise care promoveaza vanzarea de polite RCA ieftine. Ca sa fim siguri ca am incheiat un contract legal , ar trebui sa verificam persoana de la care cumparam polita daca exista in Registrul Intermediarilor, aflat pe site-ul ASF.
Un rol important in evitarea unor astfel de pericole il poate avea un broker de asigurari al carui rol este de a consilia clientul cu privire la produsul cumparat , riscurile asigurate, excluderi, drepturile si obligatiile in relatia cu asiguratorul .
Statisticile pentru Romania nu arata deloc bine comparativ cu alte tari europene – 7 din 100 de autovehicule din Romania au provocat daune acoperite printr-o polita RCA , fata de 5 in Polonia, 4,4 in Croatia, 4 in Lituania sau in 3 in Ungaria. Rata daunei combinata pe segmetul RCA in 2013 a fost printre cele mai mari din Europa : 130,8% , se arata intr-un raport publicat de catre Uniunea Nationala a Asiguratorilor din Romania (UNSAR). Printre cauzele acestui fenomen, specialistii enumera neglijenta celor aflati la volan, batranetea parcului auto , dar si starea precara a infrastructurii rutiere.