Frauda in asigurari, un trend ascendent pe timp de criza
Numarul inselaciunilor creste si se diversifica pe timp de criza economica, in toate domeniile, inclusiv in sectorul asigurarilor. Companiile fac analize care arata modul in care se dezvolta acest fenomen, dar este de mentionat ca inselaciunile sunt mai vizibile in perioada de instabilitate economica, cand companiile, in incercarea de a le preveni, inmultesc masurile de control indentificandu-le mai usor.
"In astfel de perioade critice, multe societati inmultesc masurile de control, ceea ce are ca efect cresterea gradului de identificare a fenomenului de inselaciune si a cifrelor privind frecventa cazurilor de inselaciune",a declarat Roland WORNER, Seful Departamentului Anti-frauda din cadrul ZURICH Insurance Company.
In ultimii anii, asiguratorii Europeni au investit tot mai mult in gasirea de metode care sa previna si sa combata frauda. Metodele sunt fie individuale, aplicate de fiecare companie in parte, fie comune, cand asiguratorii construiesc impreuna baze de date de identificare a persoanelor care comit fraude.
Pe masura ce masurile de control cresc, se dezvolta si creativitatea celor care incearca sa invinga sistemul de asigurari, care a devenit unul atractiv pentru grupurile de criminalitate organizata.
"Creativitatea nu cunoaste limite. Din propria experienta, va pot spune ca modurile de operare practicate in Europa de Est nu difera foarte mult de cele din Europa de Vest. Incidenta fraudelor si cifrele privind frecventa sunt, de regula, explicate in diferite carti de business. Bineinteles ca existenta criminalitatii organizate joaca si ea un rol in acest context, mai ales ca, intre timp, in multe tari, criminalitatea organizata a ajuns sa priveasca frauda in asigurari ca pe un domeniu de activitate profitabil", a adaugat Roland WORNER.
Era digitala a dus si ea la cresterea numarului de metode infractionale, de cele mai multe ori chiar in detrimentul companiilor de asigurari.
“Acest lucru se datoreaza, prin altele, faptului ca produsele de asigurare pot fi achizitionate online, iar cazurile de dauna sunt solutionate tot online. Lipsa contactului personal duce la scaderea gradului de inhibare a comportamentului infractional. "Relatia cu clientul" absolut necesara in activitatea traditionala dispare acum, iar gandul sau preocuparea ca-ti inseli "propriul asigurator" nu mai exista",a explicat Seful Departamentului Anti-Frauda al ZURICH Insurance Company.
Conferinta “Frauda impotriva asiguratorilor” care va avea loc pe 28 octombrie la Bucuresti, va trata pe larg acest subiect al fraudelor in domeniul asigurarilor. Roland Worner va fi de asemenea prezent pentru a oferi informatii importante despre infractiunile care au loc in domeniul asigurarilor.