Ce avem de facut in caz de daune la locuinta asigurata
Indiferent daca avem o polita obligatorie (polita PAID in valoare de 10 – 20 de euro care ofera despagubiri in valoare de 10 000 si respectiv 20 0000 euro dar doar pentru daunele cauzate de una din cele 3 calamitati naturale: inundatii, cutremure sau alunecari de teren) sau detinem si una suplimentara, facultativa, atunci cand casa ne este afectata de incidente care au produs daune, trebuie sa urmam anumite etape pentru a putea primi despagubirile.
Primul paseste informarea organelor abilitate. Daca am fost victima unui furt, trebuie sa anuntam in primul rand politia. Daca am fost victima unui incendiu, trebuie sa ne adresam pompierilor chiar daca focul a fost stins. Acest lucru trebuie facut inainte de a vorbi cu compania sau brokerul de asigurari unde am incheiat asigurarea.
In functie de natura incidentului, va trebui sa dam o declaratie cu privire la dauna produsa (momentul in care s-a desfasurat, cauze probabile, pagube aparente). Reprezentantii Politiei sau a Pompierilor vor intocmi apoi rapoarte de constatare sau de ancheta.
Pasul doipresupune solicitarea de instructiuni scrise din partea companiei unde avem incheiata asigurarea. Un reprezentat al acesteia va constata daunele si va mentiona variantele posibile de reparatie sau inlocuire.
Este foarte important sa nu incepem lucrarile de reparatie pana cand nu am discutat in prealabil cu un reprezentat al companiei de asigurari care sa ne ofere acordul scris pentru inceperea reparatiilor.
Deasemenea, trebuie sa pastram toate chitantele pentru materialele si serviciile folosite la remedierea daunelor. Acestea vor fi depuse la asigurator si in baza lor vom primi despagubiri. Acestea trebuie insotite de o cerere de despagubire.
Ultimul paspresupune doar sa asteptam instrumentarea dosarului de dauna de catre asigurator si plata despagubirilor.